United Kingdom Holland

LMO satser stort på ny digital kundeportal


14-09-2017

Fremover behøver landmanden ikke længere at navigere rundt i et hav af sider med forskellige login. Som den første i landbruget samler den nye digitale platform, MitLMO, alle landmandens nødvendige data og oplysninger ét sted med ét login.

Robotter i stalden, digital økonomistyring og E-bogføring. Dette er blot nogle eksempler på, hvordan landmanden i højere grad er blevet digital, og at teknologien fylder mere og mere i hverdagen. En realitet der nu får LMO til at tage skridtet fuldt ud med en ny banebrydende, digital kundeportal:

”I dag bruger landmanden rigtig mange timer foran computeren på administrative arbejdsopgaver. Det gælder alt lige fra bogføring, fakturering, udarbejdelse af foderplaner til indberetning af ansattes løn. Med MitLMO får han nu mulighed for at samle alle disse nødvendige og foretrukne data på ét sted - med kun ét login”, fortæller Jan Winther, der er direktør i LMO.

Én side – ét login

MitLMO er LMOs hidtil største digitale satsning og samtidig den første digitale platform, der med ét login samler alt, hvad landmanden har brug for. For at logge ind på MitLMO skal man bruge sit DLBR Fælleslogin, og visionen er, at man gennem dette ene login på sigt vil få adgang til alt, hvad man har brug for som landmand :

”Udfordringen for landmanden i dag er, at han har et hav af logins, som han skal huske på, fordi mange af hans nødvendige data og tjenester ligger placeret forskellige steder. Vi vil nu samle det hele, så landmanden for fremtiden kun skal logge ind på MitLMO for at få en samlet indgang til de dokumenter, oplysninger og tjenester, som han har brug for for at lede sin virksomhed. Dermed sparer han tid, som han i stedet kan bruge på andre og vigtigere ting”, fortæller Rikke Thea Fabricius, der er LMOs projektleder på MitLMO.

LMO har realiseret den nye digitale kundeportal med hjælp fra SEGES, og den giver landmanden mulighed for selv at sætte siden op efter egne ønsker og behov:

"MitLMO adskiller sig fra andre portaler blandt andet ved, at alle tjenester på portalen er målrettet til den enkelte landmand. Portalen vil kunne tilbyde en række services, hvor landmanden får hjælp til ledelse af bedriften, hvilket giver en fantastisk mulighed for at få overblik. Den samler indhold ud fra landmandens profil, alt relevant på ét sted”, fortæller Nicolai Fog Hansen, der er digital projektchef i SEGES.

MitLMO er bygget på landmand.dk og giver derfor adgang både til alle landmandens LMO data og til de tjenester, som landmand.dk tilbyder. Portalen giver desuden summax-brugere adgang til alle dokumenter i E-arkivet ligesom brugere af summax E-faktura og E-bogføring også får direkte adgang til det gennem MitLMO.

NemLøn – fremtidens digitale lønløsning

MitLMO vil samtidig tilbyde den helt nye digitale lønløsning, NemLøn. NemLøn fungerer ved, at landmanden som arbejdsgiver via MitLMO indberetter lønoplysninger direkte i LMO´s lønsystem. Herefter vil lønassistenten i LMO udarbejde den endelige lønseddel, som overføres til medarbejderen og arbejdsgiveren. Dermed får landmanden mulighed for at indberette lønoplysninger døgnet rundt på en nem, overskuelig og smart måde.

I LMO er den digitale satsning med både MitLMO og NemLøn et led i en overordnet plan for udvikling af digitale løsninger, der kan effektivisere landmandens arbejde og skabe vækst på bundlinjen:

”Der skal ikke herske nogen tvivl om, at LMO vil være med helt i front, når det gælder nye, teknologiske løsninger og muligheder, der kan hjælpe landbruget. Det er da også med baggrund i vores visioner for den digitale udvikling, at vi nu tager skridtet fuldt ud med MitLMO”, siger LMO’s direktør, Jan Winther.

”Vi tænker stort, men starter småt”

Den første udgave af MitLMO er den helt spæde start på LMOs kundeportal. Ifølge projektleder Rikke Thea Fabricius er det helt bevidst, at LMO er startet med en basisudgave af MitLMO, som der skal bygges videre på:

”Man kan sige, at vi tænker stort, men starter småt. Vi har bygget en knallert, som på sigt skal blive til en stor motorcykel. Vores filosofi er, at vejen til den bedste portal er at udvikle den sammen med dem, der skal bruge den – vores kunder. Stien for denne udviklingsproces er allerede lagt ud: MitLMO er en dynamisk platform, som består af en række byggeklodser, som vi hurtigt kan tilpasse og sætte sammen til nye tjenester. Af få kunderne med på denne rejse er altafgørende for os, og vi er åbne overfor alle idéer og input til nye tjenester i MitLMO”, fortæller hun.

LMOs projektleder spår, at der fremover vil kunne udvikles mange nyttige, digitale tjenester i MitLMO, som kan være til gavn for landmanden:

”Ideer til nye tjenester kunne for eksempel være påmindelser om, at det snart er tid til nye jordprøver, eller at der mangler bilag til behandling af regnskabet. Kun fantasien sætter grænser for udvikling af nye tjenester i MitLMO, som kan gøre landmandens hverdag lettere”,  vurderer hun.

MitLMO lanceres den 15. september kl. 10 - besøg hjemmesiden på www.mitlmo.dk

 

Seneste nyheder

Top